În calitate de furnizor principal pentru controlul inteligent al intralogisticii, STILL GmbH, o companie din Hamburg, Germania îşi sprijină clienţii în special la implementarea soluţiilor moderne de producţie şi pentru fluxul de materiale.
De aceea STILL prezintă în premieră un tractor adecvat cu dispozitiv de ridicare. Combinaţia dintre tractor şi catarg extinde spectrul de intervenţie al vagoneţilor în mod considerabil, conform mottoului: KANVAN – un "van" pentru KANBAN.
Un tractor adecvat cu sistem de ridicare
KANVAN este o remorcă adecvată, care se bazează pe tractorul CX-T. Suplimentar, noul autovehicul dispune de o funcţie de ridicare care poate fi utilizată ocazional, de ex. pentru ridicarea paleţilor pe rafturile de pe lângă bandă sau pe bandă, ridicarea obiectelor la nivelul de lucru precum şi încărcarea/descărcarea remorcilor. Furcile rabatabile sunt montate astfel pe partea posterioară a aparatului, încât şoferul are aceeaşi manevrabilitate completă a unui tractor în timpul tractării. În cazul în care acesta doreşte să ridice un obiect, acesta va decupla remorcile, va rabata furcile electric şi în scurt timp va putea să folosească vehiculul drept cărucior elevator. În acest mod STILL permite clienţilor săi, să optimizeze fluxul de materiale referitor la producţie, utilizând tractoare, fără a renunţa în caz individual la faâa locului la posibilitatea de a ridica obiecte. Înălţimea posibilă de ridicare se orientează în acest caz după înălţimea meselor de lucru respectiv a recipienţilor de transport (aprox. 1,20m). Pot fi ridicate greutăţi de până la aprox. 500 kg. Stivuitore cu ridicare la înalţime mare suplimentare la fiecare staţie al turului nu mai sunt necesare. Şoferul poate îndeplini cu ajutorul maşinii toate sarcinile din cadrul procesului.
KANVAN joacă un rol important în implementarea conceptelor de Lean Manufacturings şi a principiului “Kanban”. Conform exemplului din industria automobilelor, din ce în ce mai mult se crează şi se implementează proceduri şi pentru alte procese de producţie, care se bazează pe utilizarea vagoneţilor. Cu ajutorul acestora, mărfurile sunt transportate în recipienţi speciali până la locul lor de utilizare şi înclouite acolo cu recipienţi goi. Un transport constă dintr-un tractor şi – în funcţie de volumul de transport– până la mai multe vagoane cuplate. În cazul unei planificări corespunzătoare turului, se pot efectua volumuri mari de transport fără deplasări fără încărcătură, cu o încărcare mare.
În munca de zi cu zi se observă însă repede, că utilizarea Schlepperzüge fără ridicare nu poate fi realizată permanent consecvent. Ridicarea purtătorilor de sarcină sau a bunurilor la nivelul de lucru, încărcarea şi descărcarea din remorcă, evacuarea rapidă a unui purtător de sarcină depozitat printer alţi purtători, reprezintă activităţi, care vor rămâne în continuare pe ordinea de zi şi în conceptele moderne. Aici există un spaţiu gol între utilizarea ideală, rezonabilă a unui tractor cu o ridicare/coborâre uşoară şi nevoia de a putea ridica în anumite situaţii greutăţi limitate. Exact aici intervine KANVAN, nou dezvoltat de STILL.
Vagoneţii livrează pe bază de aşa-numite supermaket-uri interne sortimentul de producţie (benzi, insule, celule) al unei fabricaţii într-un ritm stabil sau controlat în funcţie de necesar. Aici se utilizează din ce în ce mai mult tractoare, care se evidenţiează datorită manevrabilităţii ridicate şi a vizibilităţii bune. Pentru astfel de activităţi, STILL a scos pe piaţă recent noul tractor CX-T cu o capacitate de tracţiune de patru tone.
Manevrabil, comfortabil şi dinamic
Caracteristicile importante ale CX-T sunt, pe lângă manevrabilitatea sa, înălţimea de urcare potrivit de joasă, comfortul în timpul conducerii (platformă cu suspensii) şi dinamica ridicată de condus cu o viteză maximă de 12 km/h în special anvelopele sale SE. În combinaţie cu garda de sol foarte bună, CX-T poate fi utilizat nu numai pe soluri valoroase din hale moderne, ci chiar şi pentru transportul între hale sau în curţi. Aceasta permite utilizatorului un spectru vizibil mai larg şi legătura logistică a zonelor, care erau separate din punct de vedere logistic, din cauza căilor de drum de calitate proastă.
|